Сайт використовує файли cookie. Файли cookie запам'ятовують ваші дії та вподобання для кращого досвіду використання сайту. Ми не передаємо інформацію третім особам без вашого відома. Продовжуючи користуватися цим сайтом, ви погоджуєтеся з нашою публічною офертою та політикою конфіденційності.

AOV: як розрахувати і які висновки можна зробити

Середня вартість замовлення або середній чек (AOV) являє собою середню суму, яку клієнт витрачає під час покупки у вашому магазині електронної комерції. Для визначення AOV вам необхідно знати дві базові метрики: загальний дохід за певний період і загальну суму продажів за той самий період. Математично цей показник розраховується за формулою: Середня вартість замовлення = Загальний дохід/Кількість замовлень.

Під час аналізу AOV обов'язково враховуйте сезонність ніші, асортимент товарів/послуг, які ви продаєте, сегменти цільової аудиторії. Якщо у вашого бізнесу статистика продажів безпосередньо залежить від пори року і конкретних періодів, то є сенс розраховувати середній чек для високого і низького сезону.

Нормативних цифрових значень для середнього чека немає. Чим вищий показник, тим більший прибуток компанії. Поліпшити його можна, роблячи клієнтам привабливі та вигідні пропозиції. Вони мають бути як слід проаналізовані з точки зору користі для клієнта. Продукти не повинні бути просто нав'язані вами клієнту. Вони мають допомагати йому вирішувати якісь проблеми.
Які висновки можна зробити на підставі AOV
Показник AOV завжди враховується під час оцінювання ефективності маркетингу. Бізнес, який націлений на розвиток і масштабування, працює над постійним збільшенням цієї метрики. За допомогою аналізу AOV можна визначити:
  • ступінь лояльності споживачів до вашого бренду і продуктів, чи готові вони віддати перевагу вашій компанії, а не конкурентам;
  • наскільки клієнти задоволені вашим сервісом, асортиментом і якістю продукції, а також зручністю їх купівлі;
  • чи правильно розроблено цінову політику і чи витримують ціни конкуренцію на ринку;
  • чи ефективні маркетингова стратегія (якщо середній чек зростає, значить, ви все робите правильно) і робота менеджерів з продажу.
  • у яку пору року або в який період ви отримуєте більше або менше грошей від клієнтів. На основі цієї інформації ви зможете зрозуміти, коли варто проводити акції. Наприклад, якщо в серпні у вас багато продажів, то не варто надавати додаткові знижки в цьому місяці. Краще це зробити тоді, коли середня вартість замовлення суттєво зменшується.


Як підвищити середню вартість замовлення
Якщо клієнти в середньому витрачають у вашому магазині 50 доларів, було б чудово змусити їх витрачати 100 доларів.

Ось кілька простих способів збільшити середню вартість замовлення:
  1. Crossell. Якщо людина купує мобільний телефон, їй, найімовірніше, знадобиться захисне скло і чохол. Ваша пропозиція купити додаткові товари має виглядати як вирішення проблеми, а не нав'язування. Намацайте проблему і запропонуйте рішення. Тоді ви зможете не тільки збільшити середній чек, а й збільшити рівень лояльності ваших клієнтів. Інший варіант допродажу - запропонувати придбати дорожчий продукт із кращими характеристиками, ніж у того, який планував купити клієнт. Цей прийом називається Upsell.
  2. Об'єднуйте продукти. Якщо хтось купує фотоапарат, чому б не дозволити йому придбати фотоапарат і об'єктив разом. Об'єднання - це простий спосіб змусити людей витрачати більше. Звісно, такий варіант покупки має бути вигідний як для клієнта, так і для вас.
  3. На сторінках сайту з картками товарів показуйте схожі та супутні товари. Це чудовий спосіб збільшити ваш дохід.
  4. Зробіть клієнту надвигідну пропозицію. Але час на її використання має бути обмежений. Наприклад, необхідно встигнути придбати товар або послугу протягом години або до кінця дня. Робити цю пропозицію необхідно тільки за умови, що клієнт уже щось купив у вас.
Україна, 61070, Харківська область, місто Харків, вулиця Академіка Проскури, будинок 1 каб 207