Сайт використовує файли cookie. Файли cookie запам'ятовують ваші дії та вподобання для кращого досвіду використання сайту. Ми не передаємо інформацію третім особам без вашого відома. Продовжуючи користуватися цим сайтом, ви погоджуєтеся з нашою публічною офертою та політикою конфіденційності.

Блог - П'ять "чому", які повинен запитати кожен

Є проблема. Як ви її аналізуєте? Чи бувають випадки, коли проблема залишається невирішеною, ви накладаєте на неї "латку", але так і не усуваєте причину?

Методика "5 причин" - це метод дослідження, який використовується для вивчення причинно-наслідкових зв'язків, що лежать в основі певної проблеми.

На практиці це досить просто. Ви повторюєте питання "чому" кілька разів, поки не доберетеся до суті. Кожна відповідь є основою для наступного запитання. Цифра "п'ять" у назві походить від непідтвердженого спостереження про кількість ітерацій, необхідних для вирішення проблеми, і слугує більше для позначення методу, ніж для обмеження кількості запитань.
5W = 1H.
Метод "5 причин" не встановлює суворих правил і умов щодо того, які питання ставити, скільки разів і як довго шукати істину. Навіть якщо ретельно дотримуватися цих правил, результат все одно залежатиме від наполегливості та професіоналізму залучених людей.

П'яти запитань "Чому?" зазвичай достатньо, щоб дістатися до першопричини і отримати відповідь "Як?", щоб вирішити проблему. Ось чому метод "5 Чому" часто описується формулою: 5W = 1H. Для окремих проблем число може бути більше або менше п'яти, але суть підходу залишається незмінною, як і алгоритм дій.

Приклад алгоритму техніки 5 "чому", який може допомогти власнику невеликого інтернет-магазину уникнути ризиків при розширенні асортименту товарів:

1. Навіщо потрібно розширювати асортимент товарів на сайті?

2. Чому ми обираємо товари саме з цієї групи?
Тому що ми проаналізували і визначили конкретні вподобання нашої цільової аудиторії. Ці товари користуються попитом і можуть задовольнити потреби наших клієнтів.

3. Чому ми вирішили не замовляти максимальну кількість? Тестуємо попит, перевіряємо товар (його якість).

4. Чому ми обрали саме цього постачальника?
Проаналізували репутацію постачальників та відгуки про них. Порівняли ціни та базові умови поставки. Пропозиція обраного нами постачальника виявилася найкращою.

5. Чому ми використовуємо тільки соціальні мережі для просування нових продуктів?
Наша цільова аудиторія активно користується соціальними мережами, ці канали дозволяють нам точно таргетувати рекламні кампанії, які ми розробляємо.

Свідомо і терпляче ставлячи питання "чому" і простежуючи причинно-наслідковий ланцюжок, досить швидко можна знайти першопричину, пов'язану з початковою проблемою.
"5 чому", коли виникають проблеми з продажем товарів на сайті:

1. Чому у нас проблеми з продажем товарів на сайті?
Сайт має низьку відвідуваність, тому мало відвідувачів бачать наші товари і не дізнаються про новинки.

2. Чому у нас мало відвідувачів на сайті?
Сайт має низьку видимість в пошукових системах, ми не приділяли достатньо уваги соціальним мережам та іншим каналам залучення трафіку.

3. Чому наш сайт має низьку видимість у пошукових системах?
Ми занадто пізно усвідомили важливість оптимізації сайту для пошукових систем (SEO). Потрібно змінити принципи роботи над ключовими словами, мета-тегами, заголовками та іншими елементами сайту, які впливають на його ранжування в пошукових системах.

4. Чому наша рекламна політика кульгає?
Ми перестали аналізувати рекламні канали, не аналізували результати. Наша маркетингова стратегія не була продумана.

5. Чому ми не приділяємо достатньо уваги соціальним мережам та іншим каналам залучення трафіку?
Наша робота з соціальними мережами була несистемною, ми не створювали якісний і цікавий контент. Ми не залучали та не утримували підписників та клієнтів у наших соціальних мережах. Ми недостатньо використовували рекламні можливості соціальних мереж та інших каналів.

Застосовуючи цю техніку, розрізняйте причину і наслідок, а також базуйте твердження на фактах і знаннях, а не на припущеннях. Метод "5 причин" не шукає "крайніх" і не розглядає такі поняття, як "людський фактор" і "неуважність працівника" як першопричину, оцінюючи процес, а не працівника. До речі, якщо ви помічаєте, що співрозмовник напружується, коли чує: "Чому?", поставте альтернативне питання, наприклад: "Чим це викликано?"
Первинна причина
Метод "5 причин" вперше запропонував винахідник, промисловець та інвестор Сакічі Тоеда, чиї інвестиції зробили можливим заснування компанії Toyota. Сакічі Тоеда помер у 1930 році, але його ідеї були розвинуті і лягли в основу виробничої системи Toyota.

ТОВ «Тредіттекс Солюшн» використовує методологію "5 чому" як всередині компанії, так і з клієнтами. Докопуючись до суті проблеми, ми розробляємо плани маркетингу та просування для клієнтів, будуємо профіль ідеального клієнта та відстежуємо реакцію на створену нами інформацію.
Україна, 61070, Харківська область, місто Харків, вулиця Академіка Проскури, будинок 1 каб 207