Які складові юзабіліті підлягають аудитуЮзабіліті - це комплексна характеристика сайту, яка складається з шести складових. Під час аудиту приділіть увагу кожній з них.
Технічний бік сайтуЯкщо технічні проблеми на сайті перешкоджатимуть його нормальній роботі, то користувач так і не отримає доступу до контенту або отримає його із затримкою. Це неприпустимо, тому зверніть увагу на такі важливі моменти:
- Валідність коду HTML, CSS і JS. При неправильній верстці сайту елементи можуть відображатися некоректно, а функціонал буде неробочим або працюватиме з перебоями;
- Швидкість завантаження сайту;
- Коректність роботи сервера.
КонтентКонтент - це те, заради чого користувачі приходять на сайт, тому взаємодіяти з ним має бути зручно. Перевірте, чи все у вас у порядку:
- Заголовки чіткі та змістовні, немає двозначності та недомовленості;
- Стиль викладу зрозумілий цільовій аудиторії;
- Текст відформатований: є підзаголовки, виділення важливих моментів, за необхідності - списки, ілюстрації та таблиці.
- Контент сайту оформлено в єдиному стилі. Це стосується колірної гами, шрифтів, розташування меню та інших наскрізних блоків на сторінці. Не повинно бути так, що категорії оформлені в одному стилі, сторінки товарів - в іншому, кошик - у третьому.
Навігація по сайтуЗручна навігація відповідає таким вимогам:
- Посилання в тексті легко помітні, їх не можна сплутати з текстом;
- Невелика кількість рівнів вкладеності (не більше трьох-чотирьох);
- Кількість пунктів меню на кожному рівні вкладеності - не більше семи-восьми;
- Наявність «хлібних крихт» (щоб користувач розумів, у якій частині сайту він перебуває і міг повернутися на попередній етап);
- Зручний пошук по сайту.
Дизайн сайтуУ процесі аудиту дизайну сайту враховуйте такі нюанси:
- Відповідність колірного оформлення і стилістики сайту його тематиці;
- Зручність читання шрифтів - звертайте увагу на тип шрифту, розмір, колір, контрастність;
- Наявність адаптивного дизайну (або мобільної версії).
Конверсійні елементиУ принципі всі елементи сайту тією чи іншою мірою впливають на конверсію, але є такі, які безпосередньо за неї відповідають. Конверсія багато в чому залежить від доступності, привабливості та зручності цих елементів:
- форма заявки/замовлення;
- СТА-кнопка «У кошик»/«Купити»/«Оформити замовлення»;
- заклики до дії («Перейти в каталог», «Додати до порівняння» та інші);
- кошик;
- підказки;
- віджети.
Ідентифікація та контактиЦе останній за рахунком (але не за значимістю) блок. Переходячи на ваш сайт, користувач повинен розуміти, хто ви, чим займаєтеся і як з вами зв'язатися.
Зверніть увагу на такі нюанси:
- логотип - на всіх сторінках сайту;
- номер телефону (та інші контакти за потреби) - на видному місці на всіх сторінках;
- сторінка «Про нас» (загальний опис діяльності);
- сторінка «Контакти» (форма зворотного зв'язку, адреса, телефон, інші контакти, карта проїзду).