Сайт використовує файли cookie. Файли cookie запам'ятовують ваші дії та вподобання для кращого досвіду використання сайту. Ми не передаємо інформацію третім особам без вашого відома. Продовжуючи користуватися цим сайтом, ви погоджуєтеся з нашою публічною офертою та політикою конфіденційності.

Аналіз юзабіліті сайту. На що звернути увагу

Юзабіліті сайту - це ступінь його зручності для користувачів. Якщо юзабіліті на високому рівні, людина швидко отримає потрібну інформацію і здійснить цільову дію. В іншому разі поведінкові показники будуть незадовільними і, як наслідок, знизиться показник конверсії. Щоб зрозуміти, наскільки зручний ваш інтернет-ресурс, потрібно провести аудит юзабіліті. На що звернути увагу під час проведення перевірки, розповіли фахівці компанії «Тредіттекс Солюшн».

Юзабіліті-аудит потрібен як мінімум у трьох випадках:
  • Ваш сайт перебуває на етапі розробки і потрібно адекватно оцінити його зручність для користувачів перед запуском;
  • Сайт уже працює, але вас не влаштовує рівень конверсії;
  • Ви додаєте на сайт новий функціонал і хочете зрозуміти, яким чином його краще реалізувати.
Які складові юзабіліті підлягають аудиту
Юзабіліті - це комплексна характеристика сайту, яка складається з шести складових. Під час аудиту приділіть увагу кожній з них.

Технічний бік сайту
Якщо технічні проблеми на сайті перешкоджатимуть його нормальній роботі, то користувач так і не отримає доступу до контенту або отримає його із затримкою. Це неприпустимо, тому зверніть увагу на такі важливі моменти:
  • Валідність коду HTML, CSS і JS. При неправильній верстці сайту елементи можуть відображатися некоректно, а функціонал буде неробочим або працюватиме з перебоями;
  • Швидкість завантаження сайту;
  • Коректність роботи сервера.

Контент
Контент - це те, заради чого користувачі приходять на сайт, тому взаємодіяти з ним має бути зручно. Перевірте, чи все у вас у порядку:
  • Заголовки чіткі та змістовні, немає двозначності та недомовленості;
  • Стиль викладу зрозумілий цільовій аудиторії;
  • Текст відформатований: є підзаголовки, виділення важливих моментів, за необхідності - списки, ілюстрації та таблиці.
  • Контент сайту оформлено в єдиному стилі. Це стосується колірної гами, шрифтів, розташування меню та інших наскрізних блоків на сторінці. Не повинно бути так, що категорії оформлені в одному стилі, сторінки товарів - в іншому, кошик - у третьому.

Навігація по сайту
Зручна навігація відповідає таким вимогам:
  • Посилання в тексті легко помітні, їх не можна сплутати з текстом;
  • Невелика кількість рівнів вкладеності (не більше трьох-чотирьох);
  • Кількість пунктів меню на кожному рівні вкладеності - не більше семи-восьми;
  • Наявність «хлібних крихт» (щоб користувач розумів, у якій частині сайту він перебуває і міг повернутися на попередній етап);
  • Зручний пошук по сайту.

Дизайн сайту
У процесі аудиту дизайну сайту враховуйте такі нюанси:
  • Відповідність колірного оформлення і стилістики сайту його тематиці;
  • Зручність читання шрифтів - звертайте увагу на тип шрифту, розмір, колір, контрастність;
  • Наявність адаптивного дизайну (або мобільної версії).

Конверсійні елементи
У принципі всі елементи сайту тією чи іншою мірою впливають на конверсію, але є такі, які безпосередньо за неї відповідають. Конверсія багато в чому залежить від доступності, привабливості та зручності цих елементів:
  • форма заявки/замовлення;
  • СТА-кнопка «У кошик»/«Купити»/«Оформити замовлення»;
  • заклики до дії («Перейти в каталог», «Додати до порівняння» та інші);
  • кошик;
  • підказки;
  • віджети.

Ідентифікація та контакти
Це останній за рахунком (але не за значимістю) блок. Переходячи на ваш сайт, користувач повинен розуміти, хто ви, чим займаєтеся і як з вами зв'язатися.

Зверніть увагу на такі нюанси:
  • логотип - на всіх сторінках сайту;
  • номер телефону (та інші контакти за потреби) - на видному місці на всіх сторінках;
  • сторінка «Про нас» (загальний опис діяльності);
  • сторінка «Контакти» (форма зворотного зв'язку, адреса, телефон, інші контакти, карта проїзду).
Україна, 61070, Харківська область, місто Харків, вулиця Академіка Проскури, будинок 1 каб 207