Як правильно написати бізнес-планРобота над бізнес-планом починається з попереднього аналізу поточної ситуації. Перш ніж перейти до формулювання, опису та наповнення розділів, потрібно зібрати воєдино всю інформацію, якою ви володієте. Якщо її не вистачає, то слід заповнити ці прогалини, скориставшись сторонніми джерелами або звернувшись до фахівців.
Однією з визнаних технологій для попереднього аналізу перед майбутнім бізнес-плануванням є так званих SWOT-аналіз. Він досить простий для розуміння і чітко структурує всю наявну у вас інформацію. SWOT-аналіз потрібен для того, щоб оцінити внутрішні та зовнішні чинники компанії, склавши об'єктивну картину для майбутнього бізнес-планування. Після проведення SWOT-аналізу можна переходити до опису.
Які розділи мають бути в бізнес-планіДля того щоб зрозуміти структуру бізнес-плану, вам необхідно визначитися з його розділами. Класичний варіант для більшості бізнес-планів такий:
- Резюме - стислий опис усього бізнес-плану, який є чи не найважливішою його частиною. Саме за інформацією з цього розділу інвестори найчастіше вирішують, чи варто вивчати бізнес-план більш детально.
- Опис товарів і послуг.
- Аналіз ринку та маркетингова стратегія.
- Виробничий план.
- Організаційний план.
- Фінансовий план.
- Очікувані результати та перспективи.
Перш ніж детально заповнювати розділи, зберіть максимум інформації за темою вашого бізнес-проєкту. Це можуть бути такі дані:
- аналіз галузі з кількісними показниками;
- способи просування ваших товарів або послуг;
- конкуренти на ринку;
- розмір податкових відрахувань для вашої компанії;
- технології, що застосовуються в галузі вашого майбутнього бізнесу
- грошові, інтелектуальні, часові та інші ресурси вашого проєкту.
Усе це допоможе вам максимально ефективно написати бізнес-план самостійно і не шукати попутно матеріал для його розділів. Таким чином ви значно заощадите час і отримаєте хороші результати.