Сайт використовує файли cookie. Файли cookie запам'ятовують ваші дії та вподобання для кращого досвіду використання сайту. Ми не передаємо інформацію третім особам без вашого відома. Продовжуючи користуватися цим сайтом, ви погоджуєтеся з нашою публічною офертою та політикою конфіденційності.

Навіщо компаніям потрібен ребрендинг

В одному з попередніх текстів у блозі компанії ТОВ «Тредіттекс Солюшн» ми розглядали поняття «бренд» і його основні атрибути. Сьогодні поговоримо про ребрендинг: що це і навіщо він потрібен компаніям.

Етапи проведення ребрендингу
Ребрендинг - це комплекс заходів зі зміни бренду компанії. Ребрендинг буває великим, під час якого повністю змінюють компанію і продукти, які вона виробляє, і частковим, під час якого міняють окремі елементи бренду, як-от слоган, логотип, позиціювання, айдентика і т.д.

Найважливіше, що потрібно розуміти і пам'ятати: ребрендинг - це не данина моді, а назріла необхідність змін усередині компанії, а також в її комунікації з цільовою аудиторією.

Проведення ребрендингу складається з декількох етапів
  1. Маркетинговий аудит - це дослідження кожного елемента бренду і його аналіз на слабкі та сильні сторони.
  2. Репозиціонування - це пошук вдалих способів змінити бренд, при цьому максимально зберігши і примноживши його переваги.
  3. Рестайлінг корпоративного стилю - це зміна естетики атрибутів бренду
  4. Інформування аудиторії про зміни, які були зроблені під час ребрендингу.
Коли ребрендинг дійсно необхідний
Ребрендинг потрібен бізнесу для підняття купівельного інтересу, підвищення його конкурентоспроможності на ринку, залучення клієнтів, підвищення унікальності бренду, збільшення прибутку.

Ребрендинг не обов'язково має на увазі під собою зміну логотипу. Наприклад, компанія Nike не змінювала свій логотип з 1971 року. При всьому при цьому позиціонування компанії змінювалося неодноразово. Такий підхід підійде далеко не кожному бренду. Розглянемо детальніше деякі випадки, коли ребрендинг дійсно необхідний і коли однією зміною позиціонування не обійтися.
Перехід у новий ціновий сегмент. Оновлення цін - це дуже часта причина ребрендингу Наприклад, фінська косметична компанія Lumene досить довго мала розмите уявлення про своїх споживачів і цільову аудиторію. Цей бренд губився на тлі своїх конкурентів. Потім компанія зважилася на еволюційні зміни: оновила продуктову лінійку, а також перейшла з категорії «Massmarket» у категорію «Masstige». Ребрендинг кардинально змінив образ Lumene, підкреслив фінське походження бренду, а також відбудував його від усіх конкурентів.

Перехід на нову цільову аудиторію. Переорієнтація на нового споживача дає змогу знайти вільну нішу і цілеспрямовано працювати на неї. Для прикладу можна взяти бренд Marlboro. Ця марка сигарет спочатку була орієнтована на прогресивних жінок, але так і не змогла захопити ринок. Єдиним виходом із ситуації була зміна цільової аудиторії. У підсумку під брендом Marlboro почали випускати цигарки, орієнтовані на людей, які знають про шкоду куріння, але все одно продовжують курити. Для цього компанія придумала образ брутального ковбоя.

Зміцнення корпоративного духу. Успішний ребрендинг може притягувати увагу не тільки клієнтів, а й нових співробітників. Він може привнести якісь свіжі теми для обговорення, зміцнити почуття плеча і вселити надію на майбутнє для співробітників. Колектив відчує нову мету і моральний дух підвищиться. Саме так вчинила компанія Halifax. Яскравий корпоративний слоган «Співробітники як зірки» істотно підвищив кадровий потенціал компанії і в підсумку перетворив цей банк на помітного гравця на ринку Великобританії.

Усунення негативу. Одна з функцій ребрендингу - це усунення негативних асоціацій і будь-якого іншого негативного фону. Наприклад, на адресу бренду Англійської прем'єр-ліги (вищий футбольний дивізіон Англії) часто звучали негативні відгуки від її спонсорів та інвесторів. Було розроблено новий логотип, який, по-перше, став відповідати стандартам сучасного дизайну, а по-друге, новий стиль було розроблено з урахуванням можливості адаптації до різних типів аудиторії.
Україна, 61070, Харківська область, місто Харків, вулиця Академіка Проскури, будинок 1 каб 207