Сайт використовує файли cookie. Файли cookie запам'ятовують ваші дії та вподобання для кращого досвіду використання сайту. Ми не передаємо інформацію третім особам без вашого відома. Продовжуючи користуватися цим сайтом, ви погоджуєтеся з нашою публічною офертою та політикою конфіденційності.

Блог - Робота з клієнтами: RFM-аналіз

Взаємодія з клієнтами, її аналіз і вдосконалення є дуже важливою частиною ведення будь-якого виду бізнесу. Сучасні маркетингові дослідження показують, що утримання нового клієнта обходиться в п'ять разів дешевше, ніж постійне залучення інших.

Компанія Tradittex Solution LLC розповідає про типи клієнтів і значення аналізу роботи з ними.
Якими бувають споживачі
Людей, які споживають товари та послуги, можна умовно поділити на п'ять категорій.
  1. Клієнти, які хочуть отримати вищий рівень якості за супернизькою ціною. Вони завжди торгуються і постійно незадоволені якістю. Грошей вони особливо не приносять, але витрачають ваші нерви. Якщо до вас приходять багато таких людей, подумайте, може, ви занадто захопилися знижками.
  2. Люди, які хочуть купувати товари і послуги з прийнятним співвідношенням ціна/якість. Вони не готові брати найдешевший продукт, оскільки вважають, що хороша якість не може коштувати дешево. Але при цьому вони не готові купувати найдорожчий продукт. Таким споживачам важливо розуміти, що за витрачені гроші вони отримають хороший рівень якості.
  3. Клієнти, яким товар потрібен тут і зараз. Вони затягують момент пошуку товару або послуги до останнього моменту, тому все має відбуватися надшвидко: купівля, оплата, доставка за один день. А краще за кілька годин.
  4. Люди, які купують тільки за знижками. Товар їм може бути не особливо потрібен, але вони готові його придбати тільки тому, що на нього знижена ціна.
  5. Преміум-сегмент. Вони не купують товари за знижками. Вони не хочуть бути як усі. Ці клієнти готові платити за спрощення і прискорення процесу. Їм важливо звільнити собі більше часу і менше напружуватися. І вони готові за це додатково платити.

Зазначимо, що це лише одна з багатьох класифікацій споживачів. В її основі лежать психологічні особливості. Загалом же існують десятки, якщо не сотні систем класифікації клієнтів.
Аналіз роботи з клієнтами
Для розвитку бізнесу необхідно бути гранично уважними до роботи зі споживачами. Важливо не тільки залучати нових клієнтів, але й викликати бажання повертатися до вас. Якщо клієнти пішли, то ви не допрацьовуєте і допустили збій у вашій системі. Саме ця категорія допоможе знайти ваші прогалини, стати більш лояльними і привести нових. Крім того, грамотна взаємодія з клієнтами безпосередньо впливає на репутацію компанії.

Одним із методів дослідження роботи з клієнтами є RFM-аналіз. Він підходить для компаній як у B2B, так і B2C сегменті. RFM-аналіз являє собою збір даних про активність покупців, поділ їх на групи для індивідуальної роботи з кожною. Цей вид аналізу народився з правила Парето: 80% прибутку приносить тільки 20% клієнтів. Тобто завдання підприємця - розпізнати ті самі 20% найкращих споживачів і спрямувати на роботу з ними максимум зусиль.

RFM-аналіз допомагає бізнесу розставити акценти і вирішити, яких клієнтів треба відбракувати, щоб не витрачати на них час і гроші; на яких спрямувати рекламні кампанії, щоб стимулювати до покупок; які споживачі є найкращими, тобто принесуть найбільший прибуток бізнесу. Також можна проаналізувати ефективність рекламних кампаній, визначити найкращі за впливом на ті чи інші групи споживачів.

Часто бізнес зазнає збитків через неефективне управління у сферах продажів і просування. Замість того щоб виконати RFM-аналіз клієнтської бази і зайнятися стимулюванням постійних покупців, менеджери влаштовують розпродажі для нових клієнтів, марнуючи даремно гроші.

Фахівці Tradittex Solution проводять аналіз клієнтської бази і розробляють інструкцію по роботі з перспективними групами клієнтів. Також наша компанія пропонує низку інших послуг, які допоможуть вам оптимізувати роботу, модернізувати компанію і розширити свій бізнес.
Україна, 61070, Харківська область, місто Харків, вулиця Академіка Проскури, будинок 1 каб 207